Kurz
Úvodní stránka
Kontakt
Vyhledat text
Kurzy
Webináře
Zakázkové kurzy
Zasílání nabídek
Kontakt
Nabídka spolupráce
Smluvní podmínky
Naši partneři
GDPR
SPISOVÁ SLUŽBA, ARCHIVACE, UKLÁDÁNÍ A VYŘAZOVÁNÍ DOKUMENTŮ (včetně změn dle nové legislativy platné od 19.9.2016) -
KURZ JIŽ PROBĚHL
Datum
pondělí 14. listopadu 2016, 09:00 - 13:00
Cena včetně DPH
1 850 Kč
Variabilní symbol
77161115
Lektor
Mgr. Pavlína Nimrichtrová – specialistka a metodička spisové služby a archivace
Místo konání
Hotel Clarion
Špitálské náměstí 3517
400 71 Ústí nad Labem
Najít na mapě...
Tematická náplň
Seminář je určen veřejnoprávním i soukromoprávním původcům, kteří vedou spisovou službu v listinné nebo elektronické podobě. Je určen pro pracovníky podatelen a spisoven nebo administrativní pracovníky menších původců, kteří agendu vedení spisové služby vykonávají vedle dalších pracovních úkolů. Vhodný bude nejen pro úplné začátečníky, ale také pro ty, kteří sice již mají s vedením spisové služby zkušenost, avšak potřebují si tuto problematiku více ujasnit a dozvědět se aktuální stav legislativy v roce 2016.
Aktuální informace o provádění spisové služby Jak správně postupovat při ukládání dokumentů, účetních a daňových dokladů, jak provádět skartační řízení a vyřazováním dokumentů. Povinnosti veřejnoprávních i soukromoprávních původců v oblasti spisové služby. Přehled platné legislativy týkající se různých odvětví (např. průmysl, školství, zdravotnictví, služby, obce a jimi zřizované příspěvkové subjekty).
AKTUÁLNÍ ZNĚNÍ ZÁKONA O ARCHIVACI A SPISOVÉ SLUŽBĚ PRO ROK 2016
- zákon číslo 56/2014 Sb., kterým se mění zákon číslo 499/2004 Sb. Seznámení se zásadami novely a aplikace v praxi.
*
NOVELA ZÁKONA O ARCHIVACI
zákonem ze dne 19.9.2016. Stručné seznámení s novelou
PROVÁDĚCÍ VYHLÁŠKA č. 283/2014 Sb., kterou se mění vyhláška č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby. Vysvětlení nových povinností a postupů dle nové vyhlášky veřejnoprávního původce od 1. 1. 2015.
Zásady pro vedení spisové služby (písemná, elektronická forma).
Dokumenty ve firmách a organizacích, podací deník, evidence, rozdělování, vyřizování, odesílání, ukládání a vyřazování dokumentů. Co vše je vlastně dokument ve firmě a organizaci. Kdy je povinnost uchování analogový dokument a kdy je možné uchovávat pouze digitálně.
Jak pracovat s dokumenty.
Postup u podnikatelských subjektů, u příspěvkových organizací, u organizačních složek státu, u nevýdělečných subjektů, u fyzických osob.
Evidence dokumentů ve spisovnách organizací.
Zřizování a vedení spisoven. Jak postupovat v případě zrušených subjektů - zabezpečení jejich dokumentů.
Ukládání účetních a daňových dokladů.
Evidence e-mailové pošty, kdy a jak možno e-maily skartovat, specifika faxů, informací na digitálních mediích.
Ukládání dokumentů v digitální podobě
- opatření dokumentů metadaty, výstupní datové formáty, spisovny dokumentů v digitální podobě součástí el. systému spisové služby. Národní digitální archiv.
Návaznost na datové schránky,
možnosti archivace zpráv doručených do datové schránky; možná řešení ve firmách.
Co a jak dlouho musíme uchovávat, archivovat.
Rozdílné doby podle určení v příslušné legislativě. Doklady personální povahy, ekonomické povahy, podklady pro zdravotní pojišťovny, správu sociálního zabezpečení a další.
Skartační řízení,
výběr archiválií ve skartačním řízení, předání do archivní péče a zpřístupňování archiválií. Síť a působnost archivů v ČR.
Diskuse, zodpovídání dotazů účastníků semináře.
ÚČASTNÍCI SEMINÁŘE OBDRŽÍ AKTUÁLNÍ ZNĚNÍ UZ ARCHIVACE.
Zpět na seznam kurzů...